Ador parfumurile de interior, fie că le folosesc în casă, fie în mașină. Îmi schimbă starea, mă umplu de bucurie. De curând am fost la Obsentum, la lansarea unui parfum cumva neobișnuit aș zice, pentru că e vorba despre Dr. Vranjes, Rosso Nobile. Acest parfum s-a născut dintr-un pariu și miroase a Toscana…:)
Dr. Vranjes are o istorie de 40 de ani, nasul său fiind chiar chimistul Paolo Vranjes, cel care și-a făcut un titlu de glorie din a schimba atmosfera din casele oamenilor, prin arome elegante, rafinate care stimulează simțurile. Dr. Vranjes a creat chiar un parfum, Maserati, cu ocazia sărbătoririi centenarului brandului italian de mașini.
La evenimentul de lansare a lui Rosso Nobile, am cunoscut-o pe Cristina Rebollini, Export Manager Dr. Vranjes Firenze, care mi-a povestit cum s-a născut acest parfum care miroase a toate vinurile roșii de Toscana, a fructe de pădure și a flori de portocal, de te amețește și te seduce în același timp…
Cristina, cum s-a născut acest parfum, Rosso Nobile?
Totul a început în anii 90, când Paolo Vranjes a primit vizita unui dintre cei mai buni prieteni de-ai săi, un domn din lumea filmului american, venit din California, firește. Și acest domn a stat în Toscana bucurându-se de o vacanță frumoasă pe care a dorit să o ia…cu sine, în America. De aceea, l-a provocat pe Paolo Vranjes să facă un parfum care să miroasă a Toscana și a vinurile roșii de acolo.
Paolo era în domeniul parfumurilor de interior încă din 1983 și avea deja în portofoliu câteva branduri devenite deja iconice, ca Ambra sau Aqua. Prietenul american l-a provocat deci să facă un parfum care să îi amintească de taninul din vinurile roșii ale Toscanei spunându-i că o fi el un nas celebru și fantastic, un mare creator de parfumuri, dar nu poate face un parfum care să îi amintească, atunci când va fi în colțuri îndepărtate, de vacanța minunată petrecută în viile Toscanei pe care le iubește așa de mult. Așa că Dr. Vranjes a luat personal această provocare.
În numai 3 ani, în 1999, a livrat primul Rosso Nobile amicului său american.
Care este moștenirea florentină a acestei case de parfumuri?
Dr. Vranjes a venit în Florența din alt oraș, convins fiind că aici este locul potrivit unde să-și înceapă activitatea. Florența are cea mai lungă tradiție în producerea parfumurilor, începută de Catarina de Medicini. Apoi, în Florența, ai cele mai bune conexiuni cu furnizori de top atât în ceea ce privește parfumurile de uz personal cât și cele difuzabile în interior.
Și moștenirea Florenței mai constă și în meșteșugul, în arta artizanilor care lucrează la realizarea parfumurilor, pentru că, atunci când ești un artizan și lucrezi cu materiale raw, organice, este o adevărată provocare să menții formula, esența și mirosul parfumului intacte mereu, la orice producție.
Și ce note sunt în Rosso Nobile?
Este un mix dintre ingrediente naturale de cea mai mai înaltă calitate. Notele înalte sunt cele fresh ale florilor de portocal, violete, apoi notele de mijloc amintesc de căpșuni, fructe de pădure sălbatice și cele de bază- lemn de stejar și mesteacăn. Când miroși acest parfum, când se difuzează în cameră, ai senzația că îl și mănânci, în același timp😊
Faptul că trăiești în Italia este suficient, cred, ca să poți concepe un parfum😊
Nu, nu este suficient, dar este un atu. Italia este o țară cu mâncare bună, priveliști minunate, tradiție în crearea frumosului. Dar Dr Vranjes s-a inspirat din multe locuri din Italia, în crearea parfumurilor sale, mai exact din amintirile legate de mirosurile, oamenii, experiențe, lifestyle italian, locurile pe care le-a vizitat.
Luând inspirație din toate acestea, a realizat cele mai notabile parfumuri ale casei. Noi suntem o companiei 100% italiană, cu furnizori italieni, cu producția în Italia. Suntem o companie de familie, nu producem în cantități mari. Suntem poate mai scumpi decât alții, dar aducem ceva unic și elegant clienților noștri, o calitate cu adevărat rafinată.
Mai mult, Paolo a adus forma cupolei catedralei din Florența în ambalajul sticlei, ceea ce este în sine o declarație de apartenență și de identitate. Deci există un mix perfect dintre brand și orașul în care s-a născut.
Este un parfum persistent?
Este un parfum care se difuzează prin accesorii de mare calitate, este foarte concentrat, performanțele sale sunt remarcabile, iar interiorul casei sau al mașinii este perfect odorizat. Toate produsele noastre au același nivel de calitate. Desigur, notele sunt diferite și intensitățile sunt diferite pentru fiecare gust și stil.
De asemenea, noi recomandăm pentru cei care folosesc bețișoare în locul difuzorului, ca măcar o dată pe zi să le scoată din sticlă și să le pună din nou, dar cu capetele ude în sus, în așa fel încât aroma să se împrospăteze de fiecare dată.
Parfumul de interior influențează starea, mintea și sufletul, se știe, și fiecare preferă o notă sau alta, un parfum sau altul. Brandul nostru are oferte pentru toate gusturile, de la cele fructate și florale, până la cele lemnoase sau minerale. Pentru fiecare cameră poți alege un parfum specific. În bucătărie recomand ceva mai aromat sau fructat, în living ceva mai tonic, iar în dormitor categoric, varianta de parfum care relaxează.
Și primești pe email ultimele interviuri.
Prețuim și respectăm intimitatea ta. Pentru mai multe informații, citește Politica de confidențialitate.