Diana Baicu : "Cel mai important este să te simți frumoasă, nu să fii frumoasă"

Diana Baicu Foto: Călin Tudor

Diana Baicu este antreprenoarea care a fondat Top Line, compania care furnizeză saloanelor  produse profesionale de înfrumusețare. În plus, numele său mai este legat de salonele de estetică corporală, Silhouette și de alte afaceri de tip HoReCa. Cifra de afaceri este de peste 10 milioane de euro, ceea ce face ca  Diana Baicu să fie  femeie de succes.

Care sunt miturile legate de frumusețe?
Sunt multe… Primul ar fi că trebuie să fim perfecți, că ar trebui să arătăm ca o păpușă Barbie sau să arătăm ca alte persoane.

Cine ne-a învățat asta?
Social media, presa…

Care este al doilea mit?
Că trebuie să alocăm foarte mult timp dacă vrem să fim frumoase.

Cât ar trebui să aloci pentru asta?
Depinde de fiecare dintre noi… Eu cred că foarte important este să te simți frumoasă! Poți să fii superbă, să fii extraordinar de frumoasă, dar să nu te simți așa. Cunosc atât de multe femei care sunt perfecte din punctul de vedere al standardelor clasice de frumusețe și care nu se simt deloc bine, se lamentează întruna că sunt ori prea slabe, ori prea grase, sau nu sunt destul de blonde, sau… Nu se simt bine ele cu ele. Cel mai important este să te simți frumoasă, nu să fii frumoasă!

Indiferent cum arăți, dacă nu te placi tu, nu contează cum arăți.
Da, nu contează. Noi toți suntem frumoși, toți avem frumusețea în noi și nu trebuie să facem nimic altceva decît să o lăsăm să iasă la suprafață… Îi avem la îndemână și pe profesioniști. Ah! Mai este un mit și anume că, dacă facem diverse lucruri, ar putea să ne afecteze frumusețea. Să mă explic: sunt multe femei și chiar și mulți bărbați care nu fac lucruri care le plac, ca să nu le strice frumusețea. Adică nu înoată, de pildă, pentru că clorul le strică părul, sau nu fac alpinism că le strică tenul…

Așa ai crescut? În adorarea frumuseții?
Da. Întotdeauna mi-au plăcut lucrurile frumoase, oamenii frumoși, iar când spun oameni frumoși, nu mă refer la manechine, sau modele…

Unde te-ai născut?
La Arad, am stat mulți ani la Timișoara, dar la Arad stau părinții mei și familia. M-am mutat la București când am început acest business, Top Line.

 

Noi toți suntem frumoși, toți avem frumusețea în noi și nu trebuie să facem nimic altceva decît să o lăsăm să iasă la suprafață…

 

Cum a fost prima zi în care ai început această afacere?
Aș putea spune că am fost luată prin surprindere, când mi s-a făcut propunerea de a intra în acest domeniu. La început nu știam foarte bine ce înseamnă frumusuețea „profesională”. Noi cu asta ne ocupăm, adică ne ocupăm de frumsețe în general, dar în primul rând, lucrăm cu saloanele de înfrumusețare. Știam despre ce este vorba și înainte, deși nu eram o clientă ferventă, dar le cunoșteam. Numai că, intrând în această lume, nu înțelegeam despre ce era vorba, profesioniștii de frumusețe mi se părea că nu se comportă normal, numai că apoi am înțeles că ei se comportă normal, numai că acest ”normal” este al lor, al celor creativi…

Cum ți-ai câștigat autoritatea în fața oamenilor?
Am pornit făcând toate lucrurile în mod direct. Pentru că la început eu și partenerul meu de business am făcut totul. Mă ocupam de clienți, de facturi, de furnizori, de marfă… Acum 20 de ani lucrurile se făceau puțin diferit. Îmi lua mult timp, e drept, pentru că pe vremea aceea, ordinul de plată se bătea la mașină! Azi completarea unui OP durează un minut, sau mai puțin, dar atunci toate aveau nevoie de mai mult timp…

O femeie frumoasă, antreprenor, cu 10 milioane de euro cifră de afaceri, poate să și plângă?
Da (râde)… Plânge… Plânge mai mult de ciudă, uneori…

E o slăbiciune?
Nu, face parte din viață…

Cu câte branduri lucrezi acum? Câte ai adus în Ro?
De-a lungul timpului am adunat peste 50 de branduri pe are le reprentăm. Până de curând priveam lucrurile puțin diferit. Luam un brand și ne întrebam ce se va întâmpla cu el peste 5 sau 10 ani. Tot timpul am avut grjă să alegem branduri serioase, cu tradiție, branduri care să însemne ceva pentru industrie. De ceva timp am început să schimbăm felul în care privim lucrurile pentru că acum, mai ales datorită social media, apar diverse trenduri care nu țin foarte mult. În momentul de față nu te mai gândești ce se va întâmpla cu bandul peste câțiva ani, ci cum să profiți de pe urma lui acum. Desigur, alegem cu aceeași grjă pentru calitate, dar nu mai poți azi investi energie, timp și bani în branduri care lansează numai niște trenduri, pentru că nu știi ce vor deveni ele în timp.

Care este diferența dintre un brand care se menține în timp și unul trecător?
Istoria. Despre cele noi nu putem spune mare lucru, fiindcă ele sunt la început și nu putem spune dacă vor rezista sau nu… Timpul va da răspunsul…

Dar nu toate brandurile sunt menite să și reziste în timp…
Sunt foarte multe branduri care se bazează pe un trend sau pe o persoană care crează acel trend și aici vorbim în special de starurile din social media, mega influencerii care promovează la un moment dau un ruj sau o anumită culoare. Pentru că nu mai vorbim în prim rând despre calitate. Marea majoritate a produselor sunt azi sunt de calitate, diferența o face marketingul lor, modul în care ele sunt folosite. Noi vorbim despre branduri profesionale! Aici intervine partea de educație care ocupă un loc foarte important.

Ce vor, ce primesc mai ușor femeile din România la capitolul înfrumusețare?
Femeile din România sunt mai interesate de make up! În special femeile tinere, peste 90 la sută dintre ele! Apoi urmează manichiura, păr și skincare… Nu numai pentru adolescentele din România, ci și pentru femeile mature, machiajul este foarte important. În ceea ce privește estetica și partea de îngrijire corporală, sunt multe femei interesate, dar numai cele sofisticate.

Dacă aleg 2 produse oricare de aici și le scot din ambalaje, le cunoști?
Da, fără doar și poate!

Care este cel mai nou brand din portofoliu?
Este un brand atât de nou, încât am primit doar mostrele și am lansat comanda care încă nu a venit, o așteptăm… E un brand care mi s-a părut foarte interesant și pe care l-am vrut demult în România numai că nu s-a putut. E vorba despre Kevin Murphy al cărui logo este „skincare for the hair”. Atunci când avem grijă de ten, noi trebuie ca mai întâi să scăpăm de celulele cheratinizate de pe piele. În același fel abordează lucrurile și acest brand care recomandă pentru început un produs de scrub al părului. După aceea există produsele pentru tipul de păr pe care îl are persoana respectivă. Toate produsele lor sunt naturale, nu conțin parabeni, sulfați, sulfiți sau mai știu eu ce… Produsele sunt potrivite și pentru copii, au un ambalaj foarte interesant, reciclabil, designul e diferit, dopul este în partea de jos a lui. Și mai are o proprietate: oricâtă cantitate am pune pe păr, el nu se încarcă, findcă firul își ia doar cât are nevoie. Dacă din greșeală, cineva aplică mai mult balsam, nu se întâmplă nimic, părul nu se încarcă. Se numește tehnologie whitless.

Care este cel mai vechi pe care îl reprezentați?
Vitalitis. Are produse profesionale și e folosit de saloanele medii.

Observ că industria de frumusețe devine din ce în ce mai responsabilă: ambalaje reciclabile, conținut natural…
Da, această parte devin din ce în ce mai importantă în industrie. Faptul că plantele provin de pe câmpuri pe care nu lucrează copii, sau că ingredintele active vin din zone unde nu există poluare, că nu mai sunt exploatate femeile, etc… Noi încercăm să importăm produse care respectă mediul, reciclăm la rândul nostru. Toți ne plângem de poluare sau încălzire globală, dar depinde de fiecare să facă ceva, nu doar să se plângă…

Care a fost strategia afacerii tale?
Să aducem mereu ce e cel mai bun în domeniu.

Ai produse preferate?
Sigur! Am produse la care revin mereu și mereu. Moroccanoil, uleiul pe care îl folosesc de mulți ani, încă de când a fost lansat, nici nu îl adusesem în România. Ei au inventat uleiul de păr care nu lasă părul încărcat, ci care îi dă o textură extraordinară și îl ajută să se usuce cu 50 la sută mai rapid. Îmi plac produsele de la Babor, de la Guinot…

Care sunt trendurile acestei industrii?
Green, natural, ecologic, atenția la sursa ingredientelor, eficient- rezultate care se văd imediat, transparența produselor– clientul trebuie să știe totul despre concentrație, compoziție, surse, etc. Frumusețea trece dincolo de aspectul fizic, adică merge în lifestyle, pentru că acum se folosesc produsele cu multă ușurință, rutina de frumusețe nu mai trebuie să fie un calvar sau percepută ca un calvar. Iar experiența cu un produs a devenit mai importantă decât produsul. Tehnologia este un alt trend din ce în ce mai puternic. Fie tehnologia folosită în produse, fie cea folosită în industria de înfrumusețare.

Când ieși din casă, cu ce gând ieși?
Ce o să mi se întâmple în ziua respectivă, fiind sigură că mi se va întâmpla ceva senzațional!

Cu ce gând te întorci acasă?
Ce o să fie mâine… Findcă știu că și mâine mi se va întâmpla ceva senzațional (râde).

Lasă un comentariu: