Un grup de tineri antreprenori între care și Ana Grozea nu sunt profesori, dar oferă mii de meditații online. Au lansat o platformă mai mult decât necesară pentru educația din România: tootor.ro. Un loc unde meditatorii și cursanții se întâlnesc online pentru a clarifica necunoscutele matematicii, ale unei limbi străine sau ale fizicii, de exemplu. Știați că, astăzi în România, unul din trei elevi face meditație, la cel puțin o materie?
Cine sunteți și ce v-a determinat să creați o astfel de platformă?
În CV-ul nostru am putea scrie „suntem o echipă de tineri profesioniști, cu experiență în domenii diferite, de la corporate la start-ups”… I-am cunoscut pe Alex și pe Costina acum aproape 3 ani și am lucrat împreună pe segmentul acesta al digitalizării în educație. Era vorba despre un alt proiect – EDUS, o platformă de management școlar și catalog electronic.
Ne unește dorința de a face lucrurile diferit, de a crea un produs cu un impact puternic în societate. Vrem să demonstrăm că și în România se poate. Misiunea noastră nu este una ușoară și nu se va materializa într-un timp scurt, dar suntem dispuși să riscăm 🙂.
Dezvoltarea acestei platformei are la bază experiențele pe care fiecare dintre noi le-a avut ca elevi – unele bune, altele mai puțin bune. Sunt lucruri care, în continuare, constrâng și tinerii din ziua de azi, fie că vorbim despre contextul social, de lipsa sprijinului sau a suportului necesar pentru a trece niște examene, pentru a fi admis la facultate și, implicit, pentru a putea schimba mediul în care fiecare trăiește. Când mergi la facultate într-un oraș mai mare, de exemplu, ai alte oportunități.
Am pus în această platformă speranțele noastre pentru o educație mai bună, mai accesibilă. Am pus în acest proiect cea mai bună parte din noi.
De ce v-ați îndreptat tocmai spre educație și nu spre alt domeniu?
Întotdeauna mi-a plăcut provocarea! Și, trebuie să recunoaștem că educația, cel puțin în România, este o mare provocare.
Aș spune că drumul spre educație a venit natural. Noi trei avem aceleași valori, avem deschiderea asta către self-learning și învățare continuă. Asta ne-a îndreptat în mod firesc pașii către acest domeniu.
Iar mie, personal, mi-a plăcut mereu să am și un rol de mentor – bine, poate e puțin cam mult spus! (râde) -, dar mi-a făcut mereu plăcere să împărtășesc ceea ce am învățat, ceea ce știu.
Și cum ați început? Ați sesizat că există o nevoie în piață?
Da, nevoia este imensă! Știați că, în România, 1 din 3 elevi face meditație, la cel puțin o materie? Cele mai multe meditații se dau la matematică; apoi se caută meditațiile la română și limbi străine.
Și cum a fost primită ideea voastră?
Platforma a fost primită foarte bine către acei profesori care vor să lucreze diferit, care vor să învețe la rândul lor pentru a fi mai buni în ceea ce fac zi de zi, care sunt deschiși să îmbrățișeze tehnologia. Da, există acest segment de profesori în România! Este mic, dar crește încet și sigur.
Platforma a fost primită foarte bine și de cei care au nevoie de meditații. Există un mare segment de părinți și elevi în țară care nu au acces la profesori care predau materii mai rare sau limbi străine mai puțin solicitate (cum ar fi limba arabă, chineza, desenul tehnic etc).
Mai sunt elevi (și părinți) care aleg să lucreze pe platformă cu profesori de mate și limba română, ca să se pregătească pentru anumite examene. Aleg acei profesori care predau diferit, adaptat pe nevoile lor și cu care dezvoltă o relație armonioasă. Practic, platforma noastră îi ajută să evite o colaborare cu un profesor, doar pentru că se află în proximitate.
Cu câți profesori lucrați? Cum i-ați găsit?
Am derulat numeroase campanii de marketing în primele luni de funcționare, și i-am căutat pe clasicele site-uri cu anunțuri de meditații. Un rol cheie îl are echipa noastră de Customer Support. Imediat ce se înscriu pe platformă, profesorii sunt preluați de unul dintre colegii noștri de la acest departament și sunt trecuți printr-un proces de onboarding – de la cum să își completeze profilul, la cum să își programeze cursurile și cum să utilizeze platforma…
Avem aproximativ 2.500 de conturi de profesori. Dar, pentru că avem un mod de lucru transparent, care presupune deținerea unei forme legale prin care profesorii să își desfășoare activitatea, nu toți sunt momentan activi. Însă, mulți dintre profesori au fost dornici să își deschidă un PFA, iar noi le oferim tot sprijinul, prin parteneriatul pe care îl avem pe partea de contabilitate cu un alt start-up, SOLO. Ajutați de noi, profesorii pot avea un PFA funcțional într-un timp foarte scurt (o săptămână-două).
Câți adulți, câți copii s-au înscris până acum?
Avem peste 1.500 de conturi de părinți și peste 2.000 de conturi de cursanți – să nu ne rezumăm doar la copii, pentru că avem și „elevi” adulți. Sunt, bineînțeles, și conturi create din pură curiozitate, care au la bază o doză de scepticism în privința desfășurării cursurilor on-line. Dar ne bucură enorm că reușim să îi trecem peste acest prag de scepticism, după un curs-două. Nu de puține ori ni se spune „nu mă așteptam să fie așa clar și copilul să înțeleaga așa bine”, „voi recomanda platforma și altor mămici”, „aveam îndoieli, dar doamna/domnul profesor chiar explică foarte bine”…
La câte materii se pot face meditații pe Tootor?
Sunt aproximativ 100 de materii, dedicate atat elevilor, cât și adulților. Dar numărul materiilor crește și în funcție de nevoile care apar în piață. Cu siguranță, în măsura în care ne vom orienta și către tinerii profesioniști, vor apărea la noi în platformă și tutori care vor susține cursuri dedicate dezvoltării pe anumite ramuri specializate.
Dacă am început cu materiile clasice întâlnite în școala – româna, matematica, fizica etc. -, acum avem disponibile și cursuri de dezvoltare profesională sau îndrumare în carieră, limbi străine mai puțin populare (chineză, arabă, olandeză) sau pictură, design grafic și fotografie.
Tehnic, ce trebuie să fac atunci când intru la voi? Mă înscriu și apoi?
Ca profesor, îți faci un cont în platformă, dar nu poți finaliza înregistrarea dacă nu deții și o formă legală prin care poți emite facturi pentru cursurile prestate. După înregistrare, profesorii sunt preluați de Customer Service, care îi îndrumă în întreg procesul de onboarding: finalizarea contului, postarea cursurilor sau chiar promovare (pentru profesorii care își doresc asta). Avem și opțiunea de a le face o demonstrație 1-la-1, prin care profesorii pot învăța cum să folosești platforma la capacitate maximă.
Ca părinte, trebuie să-ți creezi un cont, apoi cauți materia dorită, alegi un profesor și fie achiziționezi direct cursul, fie poți lăsa un mesaj în platformă profesorului pentru a stabili o oră și o zi pentru curs. Ulterior trebuie să creezi un cont și pentru copilul care va susține cursurile în platformă. Dacă ai mai făcut shopping online, procesul este orecum similar. Plata se face exclusiv online, cu un card bancar, înainte de meditație cu minim 1.5h.
Pentru elevi/cursanți este și mai simplu – își creează contul, caută meditația dorită, aleg un profesor și, fie plătesc un curs disponibil în calendarul profesorului, fie stabilesc cu profesorul un alt interval orar dorit.
Totul se desfășoară în platformă – căutarea meditațiilor, achiziția și desfășurarea efectivă a cursului.
Care este cea mai mare satisfacție pe care ați avut-o până acum cu platforma asta?
În general, oricui și oriunde povestesc despre platformă, mă bucură felul în care este primită ideea: „Meditații online? Foarte tare ideea. Și aveți profesori din toată țara?”
Dar, în fiecare lună ne surprinde plăcut câte un lucru. Cel mai recent lucru care m-a bucurat terilbil, s-a întâmplat într-un cadru neașteptat. Eram la sală, și povesteam cuiva despre platformă. O puștoaică de vreo 16 ani mi-a spus că a auzi de noi. Replica ei a fost una haioasă: „Tootor? Voi sunteți cei cu mov, nu-i așa?”
(P)
Și primești pe email ultimele interviuri.
Prețuim și respectăm intimitatea ta. Pentru mai multe informații, citește Politica de confidențialitate.