Lumea în 2020

Lumea în 2020

De fiecare dată când citesc despre noul an în materie de interese și tendințe sociale, mă regăsesc ca fiind deja în ele sau gândindu-mă deja la ele, și asta pentru că probabil sunt mai mult decât îmi dau seama conectată la societate (că nu degeaba sunt #peopleperson:). Și cele mai bune sunt, de fiecare dată, cele pe care jurnaliștii și specialiștii de la The Economist și BBC le dau și le descriu. Le aștept și pe cele de la Edelman, raportul lor va fi public în 12 februarie 2020- Edelman Trust.

Așa cum scriam aici, Lumea în 2019 a acoperit cam tot ce s-a întâmplat în anul ce a trecut, de aceea, pe scurt, anul 2020 va avea niște traiectorii cumva previzibile.

Crește îngrijorarea globală în legătură cu armele nucleare, în anul în care, iată, se împlinesc 75 de ani de la atacul de la Hiroshima și Nagasaki. Și în contextul, aș adăuga, în care Iranul anunță că nu mai respectă acordul semnat acum 5 ani conform căruia se angaja să stopeze producția armelor nucleare.

Este decada yold, young old, adică a acelei generații care a început să conteze din ce în ce mai mult, baby boomerii care au ajuns la 65 de ani, Și din spate vine generația X cu viteză și mai mare. Este pentru prima dată când numărul oamenilor în vârstă îl depășește pe cel de 30 sau mai tineri.

Sportul va avea un jumbo year. Jocurile Olimpice de la Tokyo vor avea o audiență uriașă, iar Euro 2020 va acoperi 12 țări. În plus, lumea va face sport de toate felurile, maratoanele, competițiile se vor înmulți, sportul individual, sportul de toate felurile și pentru toate vârstele va înregistra un salt uriaș.

Sustenabilitatea va fi subiectul principal în orice domeniu, că se va vrea, sau nu, trendul este acesta și industriile de toate felurile se vor alinia lui.

Planeta Marte va fi subiectul acțiunilor științifice și se va mări numărul misiunilor spațiale spre ea.

Tehnologia va înregistra vârfurile și căderile sale. În ceea ce privește vârfurile, se va dezvolta medicina personalizată, industria mașinilor electrice, căderile se vor monitoriza în ceea ce priveste reglementările și controalele marilor giganți digitali, iar Instagramul se va afla în mijlocul controverselor legate de alegerile din Statele Unite de anul acesta. Anul acesta totul va fi smart, sau nu va fi deloc.

Aniversările de anul acesta sunt: 250 de la nașterea lui Beethoven, 50 de la selenizare, 75 de ani de la Debarcarea aliaților, 75 de ani de la terminarea celui de-al Doilea Război Mondial, 75 de ani de la atacul de la Hiroshima și Nagasaki.

Dubai va găzdui Expoziția Mondială și Arabia Saudită, Summitul G20 .

Platformele de streaming tv se vor bate în lansări de formate și seriale, va fi o luptă acerbă, spun unii- și cel de-al 25- lea film din seria James Bond se va lansa spre marea bucurie a fanilor mondiali ai seriei.

Despre trendurile anului în viața de zi cu zi prezentate de Lee Edelkoort la București anul trecut am scris aici.

În ceea ce privește piața de influencing, trendurile depistate de Edelman sunt…


Influencingul audio va crește foarte mult, mult mai mult ca până acum.
Se vor găsi noi metode de a face content audio, mult mai inventive.

Se va trece de la influencer la Ambassador, brandurile vor repera figuri pe care să le identifice cu valorile lor.

Se vor dezvolta colaborări pe termen lung, ceea ce va oferi timp influencerului de a găsi noi idei constructive și inedite de a prezenta brandul al căruri ambasador este și de a crea content valoros. Parteneriatele de lungă durată se vor baza pe experiențele ambasadorului brandului, pe autenticitate, pe faptul că el nu va mai endorsa și alte branduri, ceea ce va face ca urmăritorii lui să-i devină fideli, fiindcă 72% dintre followers în State spun că dau unfollow celui care endorsează prea mult..

Se vorbește din nou despre puterea micro și nano influencerilor și despre autenticitate. Despre nano și micro știm, dar autenticitatea capătă o definiție mai concretă. Autenticitate se referă mai mult la naturalețe, mai puțin la postările regizate de pe Instagram sau chiar filtre. Naturalețea este cuvântul sinomin autenticității.

Sunt duse zilele când plata pentru promovarea postărilor era considerată opțională. Nope. Acum este obligatorie, este chiar indicată. Se înregistrează o încetinire a creșterii organice în social media, de aceea este indicată o promovarea a conținutului pentru că piața urmează deja acest trend al conținutului plătit de branduri care nu mai poate fi oprit. Atenție, promovarea conținutului, nu cumpărarea de followers.

Foto Pixabay

Lasă un comentariu: