Lumea anului 2019

Lumea anului 2019

Mă gândeam la un moment dat să scriu despre mine, cea din anul 2019, să scriu despre ce vreau, unde mă aflu și cine mai sunt.

M-am trezit gândindu-mă la asta și punându-mi în ordine programul, dorințele, nevoile și neamul:)-vorba poetului…

(Nu, neamul nu l-am pus în ordine că suntem care încotro și oricum, orice definește neamul meu, numai ordinea, nu…)

M-am întrebat cine mai sunt eu azi și unde mi-o mai fi locul, pentru că viteza de schimbare din jurul meu e cu atât mai mare cu cât tehnologia este mai sofisticată.

Și pe urmă am răsfoit The Economist care a apărut cu al său număr dedicat lumii și cu titlul concis Lumea în 2019 pe copertă.

Și am înțeles citind că nu numai eu îmi pun întrebări legate de identitate în lumea aceasta, ci că se pare că este întrebarea anului.

2019, spun autorii, este anul identității– mai ales sexuale (cu asta sunt edificată de mult), al parteneriatelor civile care vor câștiga teren în fața căsătoriilor tradiționale, este anul în care, pentru prima oară millenials depășește în America generația baby boomers- devenind cea mai numeroasă generație.

2019 este anul vegan, anul crizelor financiare (America pe la final, în Europa- Italia mai curând), anul în care se întâmplă Brexitul, anul în care Trump trebuie să facă față democraților care sunt majoritari în Congres.

Este anul în care China încetinește puțin, în timp ce India prinde viteză.

Jumătate din populația lumii este online și nimeni nu se va mai putea „ascunde” de tehnologie sau inteligență artificială.

Leonardo da Vinci

Este anul culturii mari, a revenirii în actualitate a unor nume ca Leonardo da Vinci de la a cărui moarte se împlinesc 500 de ani sau Mahatma Ghandi de la a cărui naștere sunt 150.

Mahatma Ghandi

Oamenii ajung pe Lună (dar pe partea cealaltă:) călătoriile în spațiu se întețesc- mai ales cele private.

Cei de la The Economist conchid că lumea în 2019 este descrisă ca fiind „mișcătoare”(woodley)

Coperta The Economist

Dar toate astea nu ne surprind, ne așteptam într-un fel, nu-i așa?

De aceea o altă mișcare sau caracteristică a anului mi s-a părut a fi uimitoare în acest context: este anul slow social, adică a construcțiilor brandurilor în mod sănătos în social media.

Brandurile și influencerii vor încetini amețitoarea și rapida cursă de creștere cu orice preț în online și se vor redefini ca prezențe și valori

În virtual va intra un aer de realitate.

Așa că întrebarea cine sunt eu în această lume nesigură, mișcătoare ca nisipurile fine din deșert are un răspuns. Sunt eu. Rămâne cum am stabilit. Cu valorile, ritmul, credințele și libertatea mea.

Sunt eu, cea care vrea să schimbe lumea, pornind chiar din casa ei, cea pentru care nu există vârstă- dar pentru cine mai există?- și cea pentru care timpul a devenit cea mai bună investiție.

Lasă un comentariu: