Raionul de Pește din Floreasca este restaurant gourmet de pește și fructe de mare. Nu mă dau în vânt după fructele de mare, în schimb peștele îmi place. E greu să găsești un restaurant gourmet pe nișa asta, așa că atunci când am aflat că se redeschide (da, a fost închis destul de mult pentru renovare) am fost uimită să aflu că a fost transformat sub o nouă direcție estetică semnată de designerul internațional Karim Rashid.
Unul dintre cei mai exotici designeri de interior sau de produs, care cochetează cu arta, cu moda, care are un stil inconfundabil, proaspăt, modern, colorat. Karim vine des în România și se pare că îi place aici. Este egiptean, crescut în Canada, dintr-o familie de artiști. Are un frate, arhitect și o soră pictoriță. Locuiește la New York, Miami, și… oriunde are chef:). Este numit regele plasticului, inventează noi abordări de design de obiect, poartă roz, este iubitor de petreceri și are un touch unic. Unii îl prizează, alții nu, mie mi se pare o semnătură deloc de neglijat în designul internațional. Vezi aici și aici și aici ce face…
Îmi doresc ca Raionul de Pește Floreasca să devină o destinație în sine, un loc unic de luat masa. Rezultatul final este un mariaj între minimalismul senzual al designului și experiența umană, o poveste senzorială în care se transpun viziunile culinare ale Raionului de Pește din Floreasca”, spune Karim Rashid despre ceea ce a vrut să transmită prin noul design al restaurantului.
Cromatica aleasă îl transpune pe cel care intră într-un mediu al apei, iluminarea elementelor de design conferă adâncime, spațiile sunt conectate prin linii și culoare care conferă fluiditate spațiului, întreaga abordare fiind gândită pentru a oferi o experiență unică. Mai mult, toate componentele și piesele din noul concept de design interior au fost create custom, în exclusivitate pentru Raionul de Pește Floreasca.
“Ne doream să păstrăm doar partea de restaurant din conceptul Raionului de Pește din Floreasca și căutam o nouă abordare care să ofere o experiență irepetabilă. După ce am analizat sugestiile clienților noștri și poziționarea pe care ne-o dorim, a reieșit că este necesar să mergem către un nou design. Karim Rashid era client al restaurantului, așa ne-am cunoscut.
Când am hotărât să regândim designul spațiului din Floreasca, am realizat cu surprindere că direcțiile vizuale ale lui Karim se suprapuneau cu conceptul de design înspre care noi ne doream să evoluăm. Alegerea de a iniția acest proiect a fost deci una firească și simplă”, a spus Florin Munteanu de la Raionul de Pește.
Despre meniu: opțiunile culinare de la Raionul de Pește din Floreasca sunt inspirate din culturile gastronomice mediteraneene, japoneze și sud-americane și includ o ofertă variată de sortimente de pește sălbatic și fructe de mare proaspete, de stridii, a căror aprovizionare se asigură de două ori pe săptămână prin furnizorul Maison Gillardeau, cu un bazin pentru homari și scoici vii.
Meniul este compus din trei părți: cel Clasic, cu preparatele care au consacrat restaurantul, la care se adaugă încă două concepte − Gourmet și Exclusiv.
Bucătăria este un open space, ceea ce aduce dinamism locului, clienții putând vedea fiecare etapă de preparare. Lasă că-ți poți alege peștele din vitrina dedicată, dar acum această ofertă se bucură de o abordare și mai complexă, și mai savuroasă. Vor putea să își aleagă din vitrină cut-uri speciale de pește, cu recomandări de preparare și asocieri de garnituri și sosuri într-un meniu Gourmet.
Tot în cadrul lui clienții beneficiază și de recomandări de asociere cu șampanii, vinuri și cocktailuri. Introducem un nou concept Chef Table care va deservi meniul Exclusiv, un tasting meniu, de 6 preparate asociate cu șampanii și vinuri exclusive care va purta semnătura Chef-ului și care are o zonă de servire dedicată. Meniul Exclusiv va scoate în evidență multitudinea de stiluri în care peștele și fructele de mare pot fi gătite, dar și versatilitatea șampaniei în asocierile culinare.
Relansarea spațiului Raionul de Pește din Floreasca marchează și prima schimbare de design interior de la deschiderea sa în 2019. Astfel, acesta va fi poziționat exclusiv ca restaurant, în timp ce zona de piață de pește și fructe de mare proaspete pentru vânzare rămâne disponibilă doar în locația din Dorobanți. Cele două locații reunite sub același brand Raionul de Pește beneficiază astfel de o diferențiere a profilurilor de business și de o comunicare vizuală individuală. Locația din Dorobanți va funcționa cu un focus ridicat pe vânzarea peștelui și fructelor de mare proaspete, dar va asigura și un meniu de preparate mai restrâns și pește gătit pe loc în restaurant.
Și primești pe email ultimele interviuri.
Prețuim și respectăm intimitatea ta. Pentru mai multe informații, citește Politica de confidențialitate.