Paolo Canali : "Un costum bine făcut arată impecabil și după 30de ani"

Paolo Canali

Nu știu mare lucru despre sacouri și texturi, cravate sau cămăși. Nu cunosc și nu sunt familiarizată cu acest domeniu (cam geometric și cam serios și parcă mereu la fel). E de înțeles, nu m-a preocupat. De aceea când am fost invitată la lansarea colecției FW 2018 a brandului Canali, am fost curioasă. Și prezentă. Prezent a fost și Paolo Canali, CEO al afacerii înființate acum 4 generații a familie sale, adică în 1934 în Italia.

De aceea nu am ratat ocazia să-l întreb pe domnul Canali despre afacerea sa și despre lux. În fond cel care crează luxul este și cel care îl poate defini cel mai bine…

Ce purtați acum, domnule Canali, cu ce sunteți îmbrăcat?

Cu un costum „Impeccabile” 2.0. Este lansat de curând, se numește Impeccabile și se adresează businessman-ului. Omul de afaceri care călătorește mult, care are întâlniri și care are nevoie să fie mereu mereu elegant, impecabil, indiferent de condiții. Este un stereotip, acesta cu călătorul care pleacă de la Paris la Tokyo și care ajunge acolo și la hotel își dă costumul la călcat sau la aranjat pentru meetingul următor. Ei bine, această țesătura nouă este adaptată noilor condiții. Călătorul nostru ajunge la Tokyo, scoate costumul din valiză și-l îmbracă pentru întâlnirea la care este așteptat, arătând impecabil. Acesta este un proiect pe care l-am dezvlotat în Italia în care materialele naturale sunt țesute într-un anume fel care dă fibrelor o caracteristică specific. Este creat pentru nevoile speciale ale clientului nostru, bărbatul activ.

Bărbatul modern este…

Bărbatul modern este mai curios, mai deschis către noi idei, e mai informat, înțelege lumea în care se află, e mai încrezător. Are, de aceea, mai multe opțini. De a urma trendul modern sau de a rămâne conservator. Dar alege în funcție de informațiile pe care le accesează. E mai pretențios, ceea ce pentru noi e o provocare pe care o acceptăm cu bucurie. Canali este un brand care oferă valori unice ale produselor sale, pe care clientul nostru le apreciază dintotdeauna. Noi simțim că devenim din ce în ce mai unici prin ceea ce facem, în întreaga piață…

 

În final, putem spune că porți ceea ce ești, dar și ești ceea ce porți. Mai este un aspect al elegaei care este subiectiv. Mă pot simți elegant cu anumite haine care se potrivesc personalității mele.

 

Ce valori are brandul în lumea de azi în care piața modei se schimbă cu atâta viteză..

Cea mai importantă valoare la care ținem de când ne știm: calitatea. Calitate înaltă a țesăturilor și a croielii. Ținem la procedeele noastre de manufacutră, punând accent pe calitate, dexteritate. Că degeaba cos eu cu mâna, dacă ceea ce rezultă este mediocru. Scaourile nostre sunt cusute, nu lipite, așa cum se face în 99 la sută din cazuri în lume. Produsele nostre sunt cusute 100%, nu folosm procedee de lipire. Diferența constă în faptul că sacourile obținute prin lipirea materialelor sunt mai ieftine, e adevărat, dar durează și mai puțin. Noi nu am schimbat procesul de fabricație niciodată, procedeu pe care muncitorii noștri îl învață în propria noastră academie, calificându-i pentru a lucra în fabricile noastre. Folosim în cotinuare cele mai bune materiale.

Banul este un stăpân foarte rău, dar poate fi o slugă foarte bună.

Ținem la standarde foarte înalte. În aceli timp, în 2018, e o lume diferite, o piață diferită, un client diferit. Așa încât pe lîngă valorile consacrate ale brandului Canali, am adăugat încă una: creativitatea. Până acum câțiva ani nu am simțit nevoia de a fi creativi, de fapt, acum 15 , 20 de ani am încercat să implementăm câteva idei și am primit o anumită rezistență. Atât clienții cât și retailerii ne-au întrebat de ce? Totul era bine așa cum era. Clientul nu voia schimbare. Asta era acum15 ani. Atunci departamentul nostru de creație avea 3 persoane. Azi are 18.

Ce este luxul și eleganța? Cum le-ați defini?

Definiția pe care o dau eu luxului ține de substanța lucrurilor. Nu ține nici de exclusivitate, nici de cât de costisitor este, în opinia mea, luxul ține doar de calitate. Azi consumatorul poate fi prostit de tehnicile de marketing. Deci luxul înseamnă un produs foarte bun care are reale valori intrinseci date de felul în care a fost făcut, cât suflet și câtă pricepere a pus creatorul lui în el. Iar eleganța înseamnă un echilibru între inovație, strălucire și dicreție. În final, putem spune că porți ceea ce ești, dar și ești ceea ce porți. Mai este un aspect al elegaei care este subiectiv. Mă pot simți elegant cu anumite haine care se potrivesc personalității mele.

Ce reprezintă banii pentru dvs?

Aș putea folosi o definiție pe care au dat-o iezuiții. Banul este un stăpân foarte rău, dar poate fi o slugă foarte bună.

Banii îți dau șansa de a fi liber într-un anume fel. Nu voi fi naiv, sau poet, sau filozof, sau hippie spunând că poți trăi fără bani. Iar pentru mine personal, ceea ce îmi dă satisfacție nu ține de aria lucrurilor tangibile, însă avem nevoie de bani pentru a putea fi liberi să ne satisfacem și alte zone de interes.

Am continuat să vorbim despre manufactură și lux, despre calitate și texturi… Vă redau ceea ce mi s-a părut senzațional.

1. Canali utilizează numai căptușeli 100 % Bemberg de Cupro (fibre de bumbac toarse, introduse înntr-o baie de cupri și amoniac. Din acest procedeu se obține un fir subțire cu aspect mătăsos. Origonea naturală a acestui material se opune net fibrelor sintetice prin câteva calități cum ar fi: respirabil și confortabil pentru piele, confort termic, absența încărcăturii electrostatice, moale, rezistent.

2. Costumul este cusut, nu lipit. Puțini sunt aceia care pot coase cu o dexteritate ieșită din comun asemenea costume. Un asemenea costum are o durată notabilă în timp. (20, 30 de ani)

3. Firul folosit în țesătură poate fi clasificat în 120, (adică un firul obținut dintr-un kg de lână se întinde pe 120 km!) 140- pe 140 de km și 200 se întinde pe 200 de km! Greutatea pe metru liniar este de 190 gr pentru sacoruiel de vară și 270 gr- 330 gr iarna sau între sezoane.

4. Țesătură rezistentă la apă- obținută printr-o nanotehnologie particulară. Găurile micro sunt umplute cu o substanță chimică specială, compatibilă cu fibrele textile, astfel încât să prevină părtunderea apei.

5. Travel- odată folosit materialul, el tinde să revină la forma sa inițială mai repede și mai eficient.

6. Cămășile nu au nevoie a fi călcate pe manșete sau guler. Iar odată călcate pe restul materialului, ele nu se mai șifonează, prin căldura corpului revenind la formă, indiferent de condițiile în care e purtată. Pentru cea mai mare parte a cămășilor se folosește bumbacul dublu răsucit, adică o procesare tehnică prin care firele de bumbac sunt răsucite unul cu celălalt, două câte două, ceea ce face țesătura foarte fină, moale, dar în același timp și rezistentă. Caracteristicile ei se păstrează și după 120 de spălări.

7. Fibrele naturale sunt din lână merinos, cașmir, mohair, angora, alpaca, lambswool, mătase, bumbac, în, cânepă…

8. Canali are peste 100 de buticuri dedicate, dar poate fi găsit în peste 1000 de retail stores în 100 de țări. Are 1600 de angajați worldwide.

Lasă un comentariu:

Comments are closed.