Fragrance Du Bois s-a lansat oficial în România la Obsentum, în Băneasa Shopping City.
Am ajuns la evenimentul dedicat acestei lansări mai devreme, pentru că aveam interviu cu Veronica Vercesi, International Sales Manager Fragrance Du Bois, legat de acest brand despre care știam că este 100% natural și despre ale cărui esențe năucitoare aflasem de curând.
Cred că și dacă aș fi închis ochii și aș fi mers în orb pe culoarele largi ale mall-ului, aș fi găsit magazinul după aromele seducătoare care se furișau afară din el.
Fragrance Du Bois are 25 de etichete în portofoliu, toate unisex, ceea ce mi se pare deja mai mult decât ofertant, iar sticlele sunt fațetate ca diamantele și au capace cu pietre pe exteriorul filetului. Discrete și nu prea, ca niște bijuterii care, deși minimalist realizate, sunt observate și admirate de toată lumea.
Fragrance Du Bois înseamnă „parfumurile pădurii”, naturii, pământului și ierburilor, sugerând faptul că, în primul rând, ingredientele sunt naturale. Materia primă provine din plantațiile pe care le au proprietarii brandului în Asia și pe care au început acum 10 ani să le încapsuleze în sticlele-bijuterie.
Și, cum acum 10 ani era foarte la modă oud-ul și toate brandurile aveau oud în compoziție, nici Frangrance Du Bois nu a făcut excepție. Însă, cu toate că ținea pasul cu trendurile, tehnica prin care brandul își producea (și continuă să o facă) parfumurile, e specială și unică.
Veronica, în ce constă această tehnică și prin ce este ea diferită?
De obicei se iau toate ingredientele, se amestecă și se apoi se macerează în alcool. Cam aceasta este schema simplă a producerii unui parfum. În cazul nostru, metoda e alta: ingredientele se macerează în alcool, dar uleiul de oud se adaugă manual în compoziția rezultată. Aceasta este semnătura noastră, tehnica unică prin care producem parfumurile.
Și care este efectul acestei metode?
Dacă macerezi toate ingredientele împreună, inclusiv oud-ul, atunci îl vei simți pe acesta, în mod special, foarte puternic. În schimb, dacă doar picuri ulei de oud în soluția rezultată după macerare, atunci oud-ul va „susține” aromele celorlalte ingrediente pe care le va ajuta astfel să „strălucească”. Și asta facem cu toate elementele pe care vrem să punem accent. Experimentăm într-un fel în care acestea să emită în mod măgulitor și unic tot ceea ce e ascuns în ele… Folosim pe cât se poate ingrediente naturale, spun pe cât se poate, pentru că pe unele nu le mai putem folosi din cauza interdicțiilor impuse de Uniunea Europeană.
E greu să convingi pe cineva că parfumul făcut de tine e cel mai bun? Care sunt provocările pe care le ai în meseria ta?
Nu e greu, pentru că brandul a crescut mereu și constant, parfumurile din gamă fiind ele însele ambasadori ai brandului. Dar nu pot spune nici că e simplu, pentru că există o competiție, chiar dacă vorbim de parfumeria de nișă unde totul contează, dar creează și elementul diferențiator, în același timp, de la ambalaj, la arome. În plus, noi ne dorim un public larg, nu numai cel format din cunoscători fini, ci și cel format din aceia care își doresc pur și simplu să aleagă un parfum de lux care îi definește și care poate fi purtat oricând.
Deci să nu întreb cine este publicul țintă?
(râde) Publicul țintă este cel care apreciază parfumul de valoare, creat cu ingrediente de calitate, prin proceduri unice.
Și competiția?
În industria noastră, competiția este utilă și nu este clasică. Noi colaborăm cu competiția pentru a crește domeniul, pentru a face parfumeria de nișă cunoscută și accesibilă tuturor.
Da, numai că accesibilitatea nu se regăsește și în preț.
Așa este. Dar clientul, după ce află ce ingrediente sunt folosite și ce calitate au, atunci își dă seama și ce înseamnă acest preț, ce acoperă el. Nu se poate cumpăra ceva de acest nivel, din păcate, la un preț mic.
Ce va aduce viitorul în materie de parfumuri de nișă?
Trendurile se schimbă mereu în parfumeria de nișă, poate mai rapid decât în alte domenii. Cu asta suntem obișnuiți, dar observăm acum că publicul se schimbă. Din ce în ce mai mulți tineri descoperă și apreciază parfumeria de nișă, ceea ce înainte nu se întâmpla. Era mai degrabă domeniul frecventat de maturi. Dar tinerii vor să fie diferiți, să fie unici, să iasă în evidență. Și comunicarea s-a schimbat. Mă refer mai ales la cea de produs care a devenit mai rapidă. Social media a crescut viteza de comunicare.
Și asta e bine într-un domeniu care ține de timp și de plăcerea trăită pe îndelete?
Da, este ceva adevăr în ceea ce sugerezi, dar procesul de creație al parfumului rămâne același, unele parfumuri sunt create mai repede, altele mai încet, doar comunicarea trebuie să se adapteze la noile canale, altfel nu mai poți ajunge la cei interesați de frumos.
Și primești pe email ultimele interviuri.
Prețuim și respectăm intimitatea ta. Pentru mai multe informații, citește Politica de confidențialitate.