Aparterre by Domnica Mărgescu, unul dintre cele mai frumoase locuri din București

Aparterre by Domnica Mărgescu, unul dintre cele mai frumoase locuri din București Domnica Mărgescu la Aparterre

Vis-a-vis de parcul Ioanid se află o clădire elegantă, ale cărei linii atrag atenția prin simplitatea și zveltețea lor. La parterul acestei case se află „Aparterre”, concept store-ul deschis de Domnica Mărgescu, directorul de modă de la Elle.

Spațiul aerist, elegant și modern care conține obiecte de design, de la modă până la decorațiuni, este unul în care simți că timpul se oprește în loc. E ca în nuvelele lui Eliade, când personajul intră pe o ușă azi și iese într-o altă dimensiune temporală.

Eu m-am pierdut acolo printre sertare și umerașe, căni și cărți, carafe de Murano și încălțăminte- din care am și luat o pereche de botine Studio Amelia. Am probat haine, am mângâiat texturi și m-au hipnotizat strălucirile diamantelor din monturi fanteziste.

Degetele mele simt mereu nevoia să atingă, pentru mine acest simț este exagerbat, mai important parcă decât orice altul. Așa că am atins și pipăit. Am și mirosit esențele exclusiviste și lumânările parfumate.

Mi-au plăcut și mirosurile, și interiorul, și cafeaua de pe terasă și discuțiile cu Domnica și cu oamenii diverși și faini care vin uneori doar pentru a sta pe terasă, dar care trec, în drumul spre ea, printre bijuterii și obiecte de lux.

Luxul pe care îl promovează Domnica acolo este mai întâi luxul de a petrece timp de calitate. Da, știu, expresia este mult folosită și deja banală, dar în acest caz descrie exact situația. Timp de calitate. Să bei, de pildă, o cafea în liniște (sau nu, depinde de tine, dacă vrei să anturezi cu cei din jurul tău) răsfoind un album al editurii Assouline, Aparterre fiind singurul loc unde poți găsi aceste volume.

De altfel, îmi spune Domnica, brandurile pe care a ales să le comercializeze în magazinul ei sunt branduri de nișă, sau moderne, mai puțin cunoscute și mai ales surprinzătoare: Aedes de Venustas, Studio Amelia, Litkovskaya, Nomenclature, Mother, etc…

Nu am auzit de multe dintre ele, recunosc, dar asta m-a făcut și mai curioasă să le descopăr pe Instagram și pe internet și să aflu cine este în spatele lor și ce viziune a stat la baza producerii acestora.

Concept store-ul s-a deschis în iunie și este deja cunoscut de fashioniste și mondenii capitalei, de oameni interesați de nou, de artă, de frumos, de… cafea bună😊

Terasa

Aparterre… Ce înseamnă, Domnica, Aparterre?

Vine de la verbul appartenir, a aparține, dar și de la „a part”- o parte. Ca o parte care se integrează într-un întreg armonios.

De ce ai simțit nevoia să deschizi acest magazin?

Aveam asta în minte de 10 ani, pentru că mi-a plăcut mereu ideea de a curatoria, de a asocia diverse branduri, ideea de concept store, în general. Mi-am tot imaginat cum va arăta magazinul meu și am pus la un moment dat pe hârtie toate aceste idei. Așa a apărut Aparterre. Am adunat o echipă de oameni faini în jurul meu și am creat o atmosferă care mă reprezintă și spune multe despre mine. În plus, fără partenerii mei, Ioana Hintz, Marina Olteanu și Alexandru Necula, Aparterre nu ar fi devenit un vis împlinit.

Cum ai ales brandurile pe care le găsim aici?

Am fost foarte subiectivă, am ales ce îmi place mie, ce aș purta eu, sau ce aș recomanda altora să poarte. Am ales branduri nu foarte clasice, ci mai degrabă moderne, cu mesaj puternic. Am ales să combin, de fapt, toate acestea într-un melanj care să mă reprezinte. Sigur că vreau să aduc și  branduri ca Prada sau Balenciaga cândva, dar deocamdată mai aștept. Suntem încă la început pentru a ne gândi la astfel de nume sonore. Dar în ziua de azi sunt atât de multe branduri interesante și spectaculoase și e foarte interesant să le descoperi. Așa că le aduc aici și le prezint și văd că oamenii se bucură de ele și au ce să-și cumpere.

Și cafeneaua?

Este o continuare a magazinului și face parte din conceptul locului. Și am observat că, datorită cafenelei, vin la noi tot felul de oameni. Și asta îmi place cel mai tare, această diversitate. Și, deși eu vând obiecte de lux, am încercat totuși să aduc și lucruri mai puțin scumpe, să existe o varietate care să satisfacă gusturile celor care ne trec pragul. Chiar dacă e un spațiu dedicat luxului, asta nu înseamnă că nu te poți bucura de el, că nu poți veni la o cafea sau la un vin  și nu poți admira designeul sau pictura făcută de studenții de la Murale. Adică e un loc cu multiple valențe și cu zone generatoare de stare de bine.

Ce vrei să transmită acest loc?

Că shoppingul se poate face ca pe vremuri. Să stai, să admiri, să bei o cafea, să nu pleci imediat, ci să ai curiozitatea de explora spațiul în care te afli. Noi nu ne-am dorit un loc care să arate ca un magazin, ci mai degrabă ca un apartament, ca o casă unde să intri cu plăcere. Și să …take your time. De aceea și logoul nostru este o clepsidră întoarsă. Și eu, la rândul meu, petrec mult timp aici unde pot cunoaște clienții și unde pot să văd cine intră în universul meu, să-i consiliez pe cei care au nevoie, vorbind aceeași limbă unii cu alții, abordând cam aceleași subiecte, evident moda fiind unul dintre ele…

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *