Claudia Tecuceanu s-a apucat de design chiar înainte de a începe să studieze la Facultatea de Arhitectură. Este creativă, dar are și înclinații către matematică și fizică reușind să păstreze echilibrul între toate acestea. A terminat facultatea, este arhitectă, dar a ales ca toate calitățile sale să fie puse în slujba unui singur lucru: brandul de genți, încălțăminte și bijuterii, Maestoso.
Îmi plac mult liniile acestui brand, le găsesc „curate”, stylsih, elegante, diferite și, mai ales inovative, sustenabile, gândite pentru cei care au grijă de mediu.
Caudia Tecuceanu, câți ani are Maestoso?
E din 2016, deci 5 ani…
Și ai abandonat arhitectura pentru a te ocupa de el?
Inițial mi-am dorit să le fac pe amândouă și chiar credeam că am să reușesc, dar nu s-a mai putut, pentru că Maestoso mi-a ocupat tot timpul și… asta a fost. Poate mă voi reapuca de arhitectură, cine știe, dar cel puțin deocamdată, nu.
Ai început cu linia de genți Maestoso care au o personalitate aparte. De unde te-ai inspirat?
Că vreau, că nu vreau, inspirația mea vine tot din arhitectura. Ar fi imposibil să mă dezic de trecutul meu, și de aici liniile astea curate, geometrice, cu accente sculpturale pe ici, pe colo. Tot ce înseamnă artă, sculptură, etc îmi influențează creațiile. Iar la bijuterii se vede și mai mult influența. A fost cumva inevitabil.
Gențile tale pot fi și expuse și purtate. Au putere de artă…
Da, mie îmi place să cred că gențile noastre arată bine și puse pe un piedestal într-o galerie, dar și purtate. Se află la granița dintre obiect și sculptură. Se simte intenția artistică în fiecare produs.
Dar au și un rol funcțional?
Absolut! Am gândit în paralel cele două dimensiuni ale produsului…
Ce materiale folosești? Moda este poluantă și toxică, de fapt procesul de producție din spatele ei este așa…
Toți furnizorii noștri de piele naturală sunt din Italia, dar ceea ce facem diferit este faptul că pielea provine de la vitele care sunt sacrificate pentru industria alimentară. Sunt, deci, produse secundare. În plus, tăbăcăriile la care apelăm nu folosesc vopseluri pe bază de crom, nu folosesc taninuri, etc. Și aș vrea să anunț că vom lansa foarte curând o colecție capsulă de genți din piele de cactus. La pipăit nu se simte nicio diferență față de pielea naturală și a fost lansată de un producător din Mexic care a luat și premiul Peta pentru ea. Este eco friendly, biodegradabilă, organică.
Cum ai aflat despre acest material?
În pandemie am sta și ne-am documentat despre materiale sustenabile aflând astfel despre pielea de cactus. Am comandat-o, ne-a venit și a intrat deja în producția colecției de genți. Sunt foarte fericită și foarte nerăbdătoare să văd cum va fi primită.
Ești singura din România care face asta?
Da, suntem primul brand care folsosește pielea de cactus în producția de genți.
Asta înseamnă și că gențile se vor distruge mai repede…
Da, mai puțin accesoriile metalice. Dar și pe acestea am vrea să le înlocuim cu accesorii din rășină naturală, numai că e ceva foarte dificil deocamdată…
Maestoso este și un business bun?
Da, așa a fost gândit de la început. Proiectul a fost lansat cu fonduri europene la care am aplicat cu un plan de afaceri. Iar eu sunt un om echilibrat și pragmantic, așa că nu m-am aruncat cu capul înainte de dragul artei…
Ambalajele sunt și ele eco?
Da, folosim fie materiale reciclabile, fie ele sunt din materiale reciclate. De pildă, piesele din colecțiile de bijuterii se livrează clientului în punguțe mici care par de plastic, în realitate ele sunt biodegradabile 100%. Intenția noastră este să poluăm cât mai puțin…
Vindeți doar online?
Da.
Eu sper și încurajez ca moda și tot ceea ce înseamnă industria asta să se oprească din poluare. Să fim mai conștiincioși cu toate și să ne regândim alegerile. Să nu mai cumpărăm din impuls.
Înseamnă că ai o echipă mare.
Oarecum. Inițial am avut atelierul nostru, dar pe măsură ce brandul s-a dezvoltat și a crescut, am externalizat procesul de producție, iar acum echipa se ocupă de logistică, și de multe altele…
Cum ați reușit să intrați pe piață? Cum a aflat publicul de voi?
Prima comandă a fost a doua zi după ce am lansat siteul:) De fapt, eu mă pricep destul de bine la tot ceea ce înseamnă marketingul digital. Mă ocup de „tone of voice”, de estetica brandului și de felul în care comunicăm cu clienții noștri. Am adus ceva „fresh” și asta ne-a ajutat mult în identitatea de piață chiar din 2016, de când am lansat Maestoso.
Și ce spune vocea brandului?
Eleganță, inspirație, sustenabilitate, unicitate…
Spre ce va crește acest brand? Unde îl vrei ajuns?
La nivel internațional, cred că orice brand visează asta!
Către ce se vor duce consumerismul și moda în următorii ani?
Toată lumea a sperat că pandemia va da un nou start comportamentelor noastre de consum, ce folosim, cât, ce se întâmplă cu lucrul pe care nu îl mai folosim, unde ajunge el, etc. Noile generații sunt foarte atente la aceste aspecte. Eu sper și încurajez ca moda și tot ceea ce înseamnă industria asta să se oprească din poluare. Să fim mai conștiincioși cu toate și să ne regândim alegerile. Să nu mai cumpărăm din impuls.
Politica ta de consum se apropie de cea a bunicilor noștri care își luau lucruri ce țineau o viață…
Da, estetica noastră este atemporală, așa că gențile, eșarfele, pantofii și bijuteriile noastre se pot purta oricând, acum și peste 10 ani.
Claudia, câte genți trebuie să aibă o femeie?
Hm… Grea întrebare:)… Cred că minimum două. Una foarte practică de zi cu zi și una mai cochetă cu care să iasă în oraș. Sigur, numărul poate fi oricare, dar în ideea a ceea ce am discutat despre sustenabilitate, două sunt de ajuns…