Ce legătură este între Aretha Franklin, parfum și forța schimbării?

Ce legătură este între Aretha Franklin, parfum și forța schimbării?

Emoția. Asta e legătura. Și povestea.

Am fost de curând la lansarea unui parfum. Se numește Jusbox și este creat de Dominique Ropion, un „nas” despre care și Vogue a scris cu admirație. De numele său este legat Amarige de la Givenchy (remember?) sau Amor Amor de la Cacharel, sau, oh, Doamne!, Portrait of a Lady pentru Frederic Malle în 2010.

Jusbox este însă o gamă exclusivistă al cărei concept se bazează pe asemănarea dintre parfum și muzică și care se leagă profund de perioada în care muzica avea să  devină un manifest. Este vorba despre perioada în care personalitățile publice, artiștii din toate domeniile, deci și din muziciă, își puneau amprenta asupra societății și valorilor sale! Muzica avea mesaje care schimbau lumi. Amintirile, emoțiile și senzatiile fac parte din lista vastă a ingredientelor care inspiră un parfumier și compozitia sa.  Jusbox a creat “ode” olfactive pentru formațiile care au lăsat „urme” sentimentale, puternice…

La începutul anilor 1960, mulți americani au crezut ca va începe o epocă de aur. In 1964, președintele Lyndon B. Johnson a păstrat și dus mai departe ideile și valorile impuse de predecesorul său J.F. Kennedy semnând un document privind drepturile civile care interzicea discriminarea în locurile publice și care amenda orice formă de abuz asupra femeilor sau a minorităților, promițând tuturor oportunități egale la locul de muncă. Dar aceste legi nu au rezolvat problemele cu care se confruntau afro-americanii sau femeile: nu au eliminat rasismul, sexismul sau sărăcia. Nu atunci…  Astfel că a apărut o nevoie de “voci” puternice, feminine, într-o societate dominată de barbați.

Pe acest fond s-a impus ca voce a Americii, a femeilor, a celor suprimați, dar și a celor visători, nemuritoarea Aretha Franklin.

Ea a îmbinat muzica evanghelică cu senzualitatea R & B, inovația jazzului și precizia popului. In 1968 a “domnit” în intreaga Americă si Europă ca „Regina muzicii Soul” și a fost văzută ca un simbol puternic al egalității  si al dezvoltarii oamenilor de culoare, devenind o sursă de inspiratie prin perseverență, forță, și succes atât pentru aceștia cât și pentru generațiile feminine care au urmat.
Pentru Feather Supreme, parfumierul Dominique Ropion a creat o compoziție extrem de feminină, ce te duce cu gândul la dansul elegant și senzual al unei pene în aer: se deschide cu note de mandarină, bergamotă și măr, ce mai târziu dezvăluie o “inimă” florală, profundă, cu atingeri de trandafir, ylang-ylang, iasomie și tuberoză. Caracterul sofisticat și puternic este conferit de notele aparte de patchouli, și labdanum.

Am multe parfumuri și le iubesc pe multe dintre ele. Dar le folosesc legate de stpri, de momente, uneori și în loc de declarații. Acesta este un parfum manifest, dacă vreți… Al fenimintății care rămâne…

 

Lasă un comentariu: