Iuliana Zamfirescu : "Accesul la servicii și produse de optică de înalta calitate nu ar trebui sa fie limitat la un segment de oameni înstăriți"

Iuliana Zamfirescu

În timpul pandemiei am realizat că nu mai văd cu ochelarii pe are îi aveam de vreo 6 ani. Și cum nu-mi mai place să ies din casă, am decis să caut în jur, aproape de mine, un laborator de optică medicală. Și l-am găsit: Laboratorul Express de Optică unde am și cunoscut-o pe Iuliana Zamfirescu. Și, pentru că mi-au plăcut oamenii de acolo și am apreciat locul, am vorbit cu Iuliana despre afacerea ei pentru că, exact în aceste luni grele, Iuliana Zamfirescu și-a mutat sediul în care funcționa laboratorul într-unul mai mare și foarte frumos, în centrul capitalei, pe strada Argentina și, tot acum, când afacerile dau faliment sau își restrâng cheltuielile, aceeași Iuliana Zamfirescu a făcut investiții în aparatură de ultimă generație.

După ce mi-am pus pe nas ochelarii cei noi cu ramă Laura Biagiotti și lentile Essilor și am văzut-o pe Iuliana cu ochi mai buni:), am stat de vorbă pe îndelete despre antreprenoriat pe timp de criză, mai ales în domeniul optic, un domeniu care, din câte înțeleg, are nevoie în permanență de investiții și de echipe stabile.

Începuturile

Iuliana Zamfirescu: „Înainte de a-ți povesti cum m-am gândit la acest business, îți voi explica pe scurt de ce am ales arealul opticii medicale si care a fost practic drive-ul. Foarte mulți ani am condus departamentele de vânzări din multinaționale, am gustat din ceea ce înseamnă rigorile unei corporații, iar la un moment dat mi-am dat seama că extrem de multe impedimente și neajunsuri derivă tocmai din maniera mult prea “standardizată” de a face lucrurile.

Nu mă înțelege greșit, eu însămi sunt un antreprenor care funcționeaza după reguli clare și foarte bine stabilite, însă, spre deosebire de majoritatea profesioniștilor, care doar “joacă după regulile altora”, mie mi-a plăcut întotdeauna sa îmi stabilesc propriul set de reguli, să fiu proactivă, să schimb imediat strategia atunci când ceva stagnează, să nu aștept un outcome pentru că așa trebuie și așa scrie în procedură, ci să eficientizez procesul de lucru, găsind soluții rapide și mai mult decât atât, având capacitatea de a mă adapta din mers.

În România un lucru este cert: prea multe business-uri funcționează după aceeași rețetă, de unde și stagnarea la nivel competițional. În clipa în care am decis să îmi deschid propria afacere, am fost mânată de dorința de a face o diferență la toate nivelurile: de la produsele și serviciile în sine, până la accesul clienților la tot ceea ce este mai bun și găsirea de soluții financiare la îndemâna oricui.

Serviciile de sănătate de bază, așa cum sunt și cele de optică medicală, ar trebui să fie accesibile tuturor, nu să fie diferențiate în funcție de nivelul salarial și de statutul social. De aici a pornit într-o primă etapă ideea opticii mobile și schimbarea de perspectivă în ceea ce privește astfel de servicii. Acest lucru se întâmpla în urma cu peste 10 ani, când opticile mobile funcționau de regulă în mici localități de provincie sau în zone rurale, acolo unde oamenii nu aveau prea multe opțiuni, nu erau informați corespunzător și era practic destul de ușor să le vinzi ușor ceva accesibil care să le servească nevoilor punctuale și de moment. Spun asta, deoarece majoritatea consulturilor efectuate în acest sistem și a soluțiilor oferite, se situau la un nivel profesional foarte scăzut, care nu făcea nici pe departe cinste domeniului opticii, ca sa nu mai spun a specialiștilor care activează în el.

Cunoscând și studiind foarte bine piața și realitățile acesteia, am decis să demonstrez că se poate și altfel. Iar cum reușita oricărui business rezidă în echipă, am început să caut cei mai buni profesioniști care să își dorească să lucrăm împreună pe termen lung și să construim un brand de încredere. Odată alcătuită echipa, am căutat parteneri de încredere, ale căror produse performante să îmi poată garanta faptul că orice client va fi mulțumit și va reveni cu inima larg deschisă.

Nu întâmplător, Laboratorul Express de Optică se mândrește în prezent cu un portofoliu generos de clienți cu o vechime de 5, 8 sau 10 ani. Sunt oameni care știu pentru ce revin, pe care i-am convins în nenumărate rânduri că merităm încrederea lor, și pe care îi răsplătim in consecință. Essilor este cel mai mare producător de lentile de vedere din lume, cu o tradiție de peste 170 de ani, iar cabinetul nostru se mândrește cu titulatura de Partener Oficial, ceea ce este un însemn important al recunoașterii profesionale și o certificare a nivelului la care ne aflăm.

 

În România un lucru este cert: prea multe business-uri funcționează după aceeași rețetă, de unde și stagnarea la nivel competițional.

 

De asemenea, unul dintre avantajele noastre încă de la bun început, a fost sistemul de achiziții în rate pus la punct pentru angajații companiilor. Așa cum îți spuneam și mai devreme, accesul la servicii și produse de optică de înaltă calitate nu ar trebui sa fie limitat la un segment de oameni înstăriți, ci ar fi perfect normal să fie accesibil tuturor categoriilor de persoane. Întotdeauna am preferat sa găsesc soluții financiare și să recomand clienților produse ireproșabile, decât să mă bucur că fac rulaj din vânzarea unor produse de slabă calitate, care se deteriorează dupa câteva luni și care necesită înlocuire rapidă.

Acesta este “modelul” după care funcționează majoritatea opticilor cu prețuri mici: lentile fabricate în China, care se mătuiesc si care se zgârie rapid, rame care, după câteva purtări se slăbesc… și profit realizat din acest rulaj păgubos și lipsit de etică. La cabinetul nostru există într-adevar și game mai scumpe, dar și game mai accesibile care sunt prezentate clienților, însă niciodată nu am recomandat produse de câțiva euro, fabricate prin cine știe ce hală industrială din China. Ceea ce am învățat în toți acești ani de activitate în optica medicală este că nu există ochelari buni și ieftini. O pereche de ochelari de calitate niciodată nu va putea costa câțiva zeci de lei. Efectiv nu are cum să se întâmple așa ceva, în condițiile în care, doar o pereche de lentile performante, se ridică la câteva sute de lei.”

 

„Motivul pentru care am ales acest domeniu…

… a fost dorința de a face lucrurile altfel, mai bine și cu mai multa onestitate și transparență. Unul dintre lucrurile care întotdeauna m-au deranjat la cabinetele și la clinicile medicale, a fost tocmai superficialitatea relației cu clienții. Un client bine informat, este un client câștigat din start.

Oamenii trebuie să aibă toate informațiile în momentul în care iau o decizie pentru sănătatea lor, trebuie să ai răbdare să le prezinți ce opțiuni au, să le explici care sunt avantajele și dezavantajele, și să te bazezi pe expertiza unei echipe cu experiență, bine antrenată și care nu bâjbâie nicio secundă. Eu asta mi-am dorit să găsesc într-o optică medicală și sper din toata inimă că Laboratorul Express de Optica întrunește toate aceste elemente extrem de importante: siguranță, încredere, profesionalism, transparență.”

 

Cea mai mare provocare

 

„Cu siguranță cea mai mare provocare a fost debutul pandemiei de COVID-19, când practic mi-am dat seama că business-ul are nevoie de o schimbare atât ca structură, cât și ca poziționare & servicii. Până în luna martie a acestui an, principala activitate se derula pe teren, mai precis la sediul companiilor și a ale instituțiilor partenere, în cadrul cărora organizam zile de consult pentru angajați și la care ne deplasam cu absolut tot ceea ce era necesar, de la aparatură pentru analize optometrice, până la kit-uri de probă, rame etc. Acțiunile se desfășurau la nivel național, nu doar în București, așadar mai tot timpul eram fie pe drumuri, fie în întâlniri și vizite de lucru la parteneri, sau în seminarii și conferințe de specialitate.

Pandemia de COVID-19 ne-a determinat să ne domolim ritmul, să ne liniștim și să punem lucrurile în perspectivă. Cabinetul îl aveam deja, așadar exista și un punct de lucru fix, însă, ce-i drept, nu îi acordasem prea multă atenție, deoarece majoritatea analizelor și a consultațiilor se desfășurau la sediul companiilor. În momentul în care a trebuit să punem stop activității pe teren și să închidem și cabinetul, am stat să ne gândim ce avem de făcut în continuare. Clienții noștri aveau evident nevoie de ochelari, își doreau să vină la consult, însă dat fiind că nimic nu mai funcționa ca înainte, am fost nevoiți să găsim soluții rapide pentru a veni în întâmpinarea nevoilor lor.

Așadar, am decis că este momentul să ne concentrăm asupra online-ului și să începem să existăm nu doar offline, ci și în mediul virtual, acolo unde nu făcusem până atunci niciun pas.

Începând cu luna mai am început sa lucram cu o agenție de comunicare si PR- Ladylike Communication, care se ocupă de tot ceea ce înseamnă prezența noastră online – conturi de social media, strategii de comunicare, campanii etc., am demarat lucrul la site, care în curând va arata cu totul astfel și va include și o secțiune importantă de e-shop, ne-am mărit echipa, ne-am rebranduit, ne-am mutat într-un nou sediu, mult mai central și mai spațios, am extins meniul de servicii și am investit enorm în aparatura de ultimă generație. Mai precis, în vreme de criză, am continuat să investim, adaptându-ne la noua realitate și mizând pe faptul că trebuie sa mergem înainte.”

 

„Am schimbat sediul și modalitatea de  a face lucrurile.”

 

„Valorile si misiunea noastră au rămas aceleași: profesionalism, transparență, inovație și dorința de a educa și de a informa cât mai bine clienții. Ceea ce s-a schimbat este modalitatea prin care facem aceste lucruri și sediul. Altfel spus, suntem mai activi ca niciodată pe online, ne-am pus la punct un sediu nou, spațios si extrem de frumos pe Strada Argentina nr.17, într-o zonă absolut superbă și usor accesibilă și am investit în tehnologii și în servicii de ultimă generatie, menite să ne întregească conceptul.

În luna august, am reușit sa achiziționăm o linie de montaj înalt performantă, lucru care a diminuat foarte mult timpul de realizare al comenzilor și ne-a asigurat un mai bun control asupra acestora. Tot în luna august, a sosit la cabinet și un aparat optometric modern, mult mai precis comparativ cu versiunile anterioare și cu un avantaj clar la nivel de contact fizic. Apoi, la începutul lunii noiembrie, am adus la sediu și aparatura cu ajutorul căreia se realizează analizele oftalmologice. Așadar un pas important înainte. Și nu te gândi că este vorba despre aparatura binecunoscută din cabinetele medicilor oftalmologi, ci despre device-uri de ultimă generație, non-contact, ultra-precise, rapide, pentru care nu sunt necesare picături de dilatare a pupilei și nici timp de așteptare și care fac pe orice client să se simtă în siguranță și extrem de confortabil.

În plus, tocmai am semnat un contract de colaborare și cu un medic olfalmolog, care va fi disponibil pentru consultații la sediul nostru, două zile pe lună.

Practic, ne-am gândit la un set de servicii complet- optometrie, olfalmologie, comandă si realizare de ochelari, care să se întâmple într-un singur loc și care să scutească clientul de drumuri la specialiști și de expunere, mai ales în această perioadă. Cu un simplu telefon pentru programare poți efectua la sediul nostru absolut tot ceea ce ai nevoie, în deplină siguranță: analize detaliate ale fundului de ochi, tensiunii oculare, câmpului vizual etc, consult oftalmologic de specialitate, consult optometric, comandă de ochelari.”

Fashion sau funcțional?

„La cabinetul nostru găsești peste 300 de modele de rame, adaptate tuturor nevoilor, stilurilor si preferințelor. Am încercat să avem o diversitate cât mai mare de produse, astfel încât fiecare client să găseasca alternative dezirabile și potrivite mediului în care activează, și nevoilor de zi cu zi. Funcționalul și latura fashion se îmbină însă negreșit, iar aici îți voi da doar trei exemple: linia Laura Biagiotti, alcatuită din rame extrem de elegante si chic, decorate cu perle naturale si placate cu aur de 14K sau de 18K, însă în egală măsură funcționale și sustenabile (avem câteva modele realizate dintr-un plastic special bio), colecția Silhouette -rame cu design minimalist, ultra flexibile si rezistente, și gama John Lennon care mizează pe modele iconice, purtabile, cool, realizate din materiale ușoare, însă foarte durabile. Brandurile cu care lucrăm sunt ele însele un garant al calității, iar aici mă refer la Chanel, Dior, Blumarine, Calvin Klein, Prada etc.”

Servicii unice

 

„În primul rând calitatea și rigoarea consultului optometric efectuat de echipa noastră. Apoi, cu siguranță soluțiile financiare oferite clienților noștri de toate vârstele și categoriile sociale, profesionalismul și nivelul ridicat al produselor de optică medicală, de la lentile și până la rame sau accesorii. În prezent ne mândrim cu servicii integrate care includ analize oftalmologice complexe, cu aparatură non-contact, consult oftalmologic de specialitate și consult optometric. Practic, tot ceea ce ai nevoie pentru o vedere clară și sănătoasă.”

 

 

 

Lasă un comentariu:

jooble